top of page

                                                                 ΈΛΕΓΧΟΙ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

 

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

 

Κάθε φορά πριν ξεκινήσουμε με την μοτοσικλέτα μας θα πρέπει να έχουμε μαζί μας τα εξής έγγραφα.

 

  • Άδεια κυκλοφορίας του οχήματος

  • Άδεια οδήγησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία

  • Ασφαλιστήριο συμβόλαιο

  • Αποδεικτικό τελών κυκλοφορίας και επικολλημένο το ειδικό σήμα του τρέχοντος έτους σε εμφανές σημείο

  • KTEO

 

1) ΕΛΑΣΤΙΚΑ:

A) Οπτικά για ξένα σώματα (καρφιά, χαλίκια) , εξογκώματα, σημάδια γήρανσης και σκισίματα.

B)  Ελέγχουμε καθημερινά εάν τα ελαστικά μας έχουν αέρα πιέζοντας τη ζάντα στο κάτω μέρος με το πόδι μας. Τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ή πριν από κάθε μεγάλη διαδρομή θα πρέπει να ελέγχουμε την ακριβή πίεση του αέρα με ειδικό όργανο μέτρησης (μανόμετρο) σε ένα βενζινάδικο ή βουλκανιζατέρ. Η ακριβής πίεση των ελαστικών ορίζεται από τον κατασκευαστή.

C)  Ελέγχουμε το βάθος πέλματος (βάθος αυλακώσεων) πρέπει να είναι τουλάχιστον 1mm.

D)  Ελέγχουμε την ημερομηνία παραγωγής. Είναι ένας τετραψήφιος αριθμός, τα δύο πρώτα ψηφία δηλώνουν την εβδομάδα και τα δύο τελευταία το έτος κατασκευής π.χ. (0608) έκτη εβδομάδα του δύο χιλιάδες οχτώ. Έχουν διάρκεια ζωής περίπου τρία χρόνια.

 

2) ΦΡΕΝΑ:

Έχουμε δύο ανεξάρτητα συστήματα ένα για το μπροστινό τροχό κι ένα για τον πίσω. Είναι υδραυλικά με δισκόπλακες.

Ελέγχουμε:

A) Τυχόν διαρροές υγρών.

B) Στάθμη των υγρών. Βάζουμε τη μηχανή στο διπλό στήριγμα και σε ίσιο έδαφος. Για το μπροστινό φρένο τα υγρά θα πρέπει να βρίσκονται πάνω από τη γραμμή low και για το πίσω ανάμεσα στο low και στο max. Χαμηλή στάθμη έχουμε ή από διαρροή ή αν έχουν φαγωθεί τα τακάκια. Σε καμία περίπτωση δεν συμπληρώνουμε υγρά, φωνάζουμε οδική βοήθεια και πηγαίνουμε τη μηχανή σε συνεργείο.

Γ) Εάν λειτουργούν. Ανεβαίνουμε στη μηχανή την τσουλάμε ελαφρώς και δοκιμάζουμε εάν πιάνουν.

 

3) ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ:

Ελέγχουμε:

A) Για τυχόν διαρροές λαδιών

Β) 'Οτι λειτουργούν, θα πρέπει να βυθίζονται και να επανέρχονται στην αρχική τους θέση.

 

4) ΑΛΥΣΙΔΑ:

Έλεγχος της αλυσίδας στο πλαϊνό στήριγμα: α) να είναι καθαρή και καλά γρασαρισμένη. β) Ανοχή (τζόγος): πρέπει να είναι 2-3cm και μετριέται στο μέσον της απόστασης των δύο γραναζιών.

Ρύθμιση αλυσίδας στο διπλό στήριγμα: ξεβιδώνουμε τον κεντρικό άξονα, ρυθμίζουμε από τους ρεγουλατόρους στο πίσω μέρος του ψαλιδιού, ευθυγραμμίζουμε τον τροχό και βιδώνουμε τον κεντρικό άξονα. Ο δείκτης της αλυσίδας θα πρέπει να βρίσκεται στην πράσινη περιοχή αλλιώς χρειάζεται αντικατασταση.

 

5) ΛΑΔΙΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ:

Τοποθετούμε τη μηχανή στο διπλό στήριγμα και σε οριζόντιο επίπεδο έδαφος. Ξεβιδώνουμε την τάπα-δείκτη, την σκουπίζουμε, την τοποθετούμε χωρίς να τη βιδώσουμε και την αφαιρούμε κρατώντας την προς τα κάτω. Τα λάδια θα πρέπει να βρίσκονται ανάμεσα στο min και max. Μπορούμε να συμπληρώσουμε εάν χρειάζεται.

 

6) ΨΥΚΤΙΚΟ ΥΓΡΟ:

Εάν η μηχανή είναι υδρόψυκτη ελέγχουμε τη στάθμη του ψυκτικού υγρού στο δοχείο. Θα πρέπει να είναι ανάμεσα στο min και στο max. Συμπληρώνουμε εάν χρειάζεται (ψυκτικό υγρό ή απεσταγμένο νερό).

 

7) ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ:

Να είναι καθαροί, να μην είναι ραγισμένοι ή σπασμένοι για να έχουμε καλή ορατότητα.

 

8) ΚΟΡΝΑ:

Ελέγχουμε εάν λειτουργεί και τη χρησιμοποιούμε σε έκτακτη ανάγκη για την αποφυγή ατυχήματος.

 

9) ΦΩΤΑ:

Πρώτη σκάλα: θέσεως ή μικρά. Τα χρησιμοποιούμε όταν είμαστε σταματημένοι και δεν υπάρχει καλός φωτισμός για να μας βλέπουν οι άλλοι. Πρέπει να είναι ορατά από απόσταση 300m.

Δεύτερη σκάλα: διασταυρώσεως ή μεσαία. Υποχρεωτικά από τον Κ.Ο.Κ. αναμμένα όλο το εικοσιτετράωρο. Πρέπει να φωτίζουν σε απόσταση 40m.

Τρίτη σκάλα: πορείας ή μεγάλα. Τα χρησιμοποιούμε όταν δεν υπάρχει καλός φωτισμός και εφόσον δεν ενοχλούμε τους άλλους, τον μπροστινό ή τον απέναντι. Πρέπει να φωτίζουν σε απόσταση 100m. Μαζί ανάβει στον πίνακα οργάνων και ένα μπλε λαμπάκι για να μας θυμίζει ότι τα έχουμε αναμμένα.

Φώτα φρένων: ανάβουν κάθε φορά που πατάμε φρένο.

 

Τα φώτα τα ελέγχουμε τοποθετώντας το χέρι μας μπροστά τους για να δούμε εάν φωτίζουν.

 

10) ΦΛΑΣ-ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ:

Ελέγχουμε ότι λειτουργούν. Μαζί ανάβει και ένα πράσινο λαμπάκι στον πίνακα οργάνων που μας θυμίζει ότι έχουμε αναμμένο κάποιο φλας.

 

11) ΠΙΝΑΚΑΣ ΟΡΓΑΝΩΝ:

Ταχύμετρο-κοντέρ: μας δείχνει την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε.

Στροφόμετρο: μας δείχνει τις στροφές του κινητήρα ανά λεπτό.

Δείκτης θερμοκρασίας ψυκτικού υγρού: μας δείχνει την θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού.

Λαμπάκι λαδιών: κόκκινου χρώματος. Ανάβει όταν έχουμε χαμηλή πίεση λαδιών ή από έλλειψη λαδιών ή από χαλασμένη αντλία λαδιών.

 

12) ΜΠΑΤΑΡΙΑ:

Κάτω από τη σέλλα. Ελέγχουμε οι ακροδέκτες με τους πόλους να είναι καλά σφιγμένοι και γρασαρισμένοι. Ελέγχουμε την κατάσταση της μπαταρίας, εάν είναι ανοιχτού τύπου ελέγχουμε τη στάθμη των υγρών και εάν χρειαστεί συμπληρώνουμε απεσταγμένο νερό μέχρι το max, εάν είναι κλειστού τύπου ελέγχουμε το ειδικό ματάκι το οποίο ανάλογα με τον χρωματισμό μας δείχνει και την κατάσταση της μπαταρίας.

bottom of page